You

Bicara tentang airmata. Masuk hari ini, sudah banyak airmata kau untuk aku. Aku tak perlukan Taj Mahal yang indah. Airmata kau itu sudah cukup sebagai bukti cinta kau untuk seorang aku di sini. Jikalau bisa aku bayar semula airmata kau itu dengan airmata aku, sudah aku bayar. Sudah aku langsaikan. Aku hutang kau airmata. Hutang yang aku kira tak akan pernah langsai. Tapi jika dengan takdir Tuhan aku masih hidup, yang namanya airmata aku ini sumpah untuk kau seorang saja. Selagi jantung merah aku ini masih bisa berdegup, cinta aku pada kau tak akan pernah terhenti. Tak akan pernah kusam. Tak akan pernah kurang. Jikalau waktu itu terhenti kiranya, cinta aku untuk kau akan setia berdetik. Cinta aku pada kau akan terus berdetik walaupun jantung ini sudah kaku untuk berdegup. Cinta kau bikin hati merah aku makin merah warnanya. Bikin aku hidup. Kiranya aku bersama kau saat ini untuk temani kau menangis, akan aku genggam erat tangan kau. Kiri dan kanan. Akan aku kesat airmata jernih kau dan minta kau jangan menangis lagi. Akan aku kucup dahi kau. Akan aku minta izin untuk dakap kau agar dapat aku rasa sengsara kau kerna mencintai aku. Untuk masa-masa sukar yang kau rasa bilamana kau bersama aku, aku mohon maaf. Aku minta maaf. Sebenar-benarnya, aku rasa kau terlalu sempurna untuk seorang aku di sini. Mohon kau anggap tulisan aku ini sempurna dan gantikan ianya dengan cela aku. Aku sayang kau. Sumpah. Wallahi.

Mohon Tuhan hantarkan rasa rindu aku pada kau. Biar kau merasa apa yang aku rasa. Mohon kau terima rasa rindu aku terhadap kau. Mohon kau senyum dan jangan menangis lagi. Mohon kau kesat airmata kau sendiri.