Bad day

Isnin lepas Baba Ash accident, jadi minggu ni Ash sangat down. Jadi keadaan bagi aku agak muram. Ash menangis. Banyak kali. Aku tahu dia risau. Aku tahu dia rindu Baba dia. Aku tahu dia rasa sunyi bila Baba dia tak ada kat rumah. Aku tahu dia sedih. Semalam aku keluar dengan dia. Aku cuba buat dia happy. Aku buat dia gelak dengan cerita-cerita bodoh aku dan perangai aku. Dia gelak. Dia senyum. Dia happy. Tapi lepas balik, malam on-call dengan aku, again. Dia menangis cerita pasal Baba. Aku cuba jadi pendengar yang setia, sampaikan aku pun menangis. Emosi. Hari-hari aku minta Ash jadi kuat. Jadi kuat macam aku walhal aku sendiri lemah. Aku menaip ini pun ada rasa sebak. Aku rindu Ash. Kalau boleh, aku mahu ada dengan dia hari-hari dalam masa-masa payah dia. Genggam tangan dia. Kesat airmata dia. Bagi di semangat. Buat dia kuat mahu hadapi dugaan Tuhan. Dah banyak kali Ash menangis, aku tahu dia dah penat, sudah cukup lelah untuk dia. Tapi aku percaya, Ash kuat lagi nak hadap semua benda yang jadi.

So, Hello bie. first of all, please smile. Well I know you're down for what has happen lately especially, your beloved Baba had an accident. I know you're sad when seeing Baba's condition. But please remember Baba is strong enough to fight with the pain and you know that Baba is a Fighter. Please bie, lets just pray for Baba. May he get well soon and can walk again. Lets just pray baby. With His will, everything will going back to normal. Everything going to be fine. Please smile, wipe your tears. You know that no matter what the situation are, i owill always be by your side, holding tight you hands and i will not let you down and even fall. Please be strong. I'm here for you, will always here for you.

Kalau kau susah. Kalau kau senang, aku nak aku yang ada sebelah kau. Aku yang pegang tangan kau. Aku yang peluk kau. Bahu aku jadi tempat kau menangis. Bukan orang lain. Ingat sampai mati. I love you.